



Sąd Rejonowy w Lubaczowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://lubaczow.sr.gov.pl.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. oraz spełnia wymagania WCAG 2.1 na poziomie AA.
Nie dotyczy. Brak elementów wyłączonych z dostępności ze względu na nadmierne koszty.
Na stronie internetowej nie znajdują się treści, które są niedostępne.
Na stronie internetowej nie występują niezgodności z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r.
Niektóre treści znajdujące się na stronie internetowej są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności cyfrowej na mocy przepisów ustawy, ponieważ zostały opublikowane przed dniem wejścia w życie ustawy i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego.
Na stronie internetowej nie występują elementy niedostępne cyfrowo, które zostały wyłączone ze względu na nadmierne koszty.
Strona internetowa oferuje następujące udogodnienia dla użytkowników:
Zgodność ze standardami. Co w tym celu robimy?
Aby zapewnić, że nasz serwis będzie użyteczny i dostępny dla jak najszerszej grupy odwiedzających, stosujemy się do wytycznych Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, które wyjaśniają, co robić, aby treści internetowe były dostępne dla wszystkich ludzi. Wytyczne definiują trzy poziomy dostępności (A, AA oraz AAA). Jako cel postawiliśmy sobie osiągnięcie kryteriów sukcesu na poziomie AA oraz wprowadzenie udogodnień realizujących niektóre standardy dostępności na poziomie AAA. Wydawca i redakcja serwisu w swoim działaniu kierują się także postanowieniami Konwencji Praw Osób Niepełnosprawnych ONZ.
Jak realizujemy Wytyczne dla dostępności?
Twórcy, redaktorzy i autorzy naszego serwisu dokładają wszelkich starań, aby wszystkie strony spełniały wszystkie wymagania WCAG 2.1 na poziomie AA.
Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych, takie jak np. Window-Eyes, JAWS czy NVDA. Pełna obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury, jak i myszki.
Wygląd
Układ graficzny serwisu jest w całości opisany przez arkusze stylów kaskadowych (CSS). Ale nawet jeżeli Twoja przeglądarka lub urządzenie, którym odczytujesz strony internetowe nie wspiera CSS w ogóle, cała zawartość każdej strony jest nadal łatwa do odczytania.
Na stronach serwisu używane są tylko względne rozmiary czcionek kompatybilnych z ustawieniami opcji „rozmiar tekstu” w przeglądarkach graficznych.
Odnośniki
Teksty odnośników są dobrane w taki sposób, aby w miarę możliwości były zrozumiałe nawet poza kontekstem zdania, w którym występują. Wiele łączy zawiera atrybut title opisujący dany odnośnik bardziej szczegółowo, chyba że tekst łącza sam w sobie już dokładnie opisuje dokument docelowy (tak jak np. tytuł artykułu). Niektóre odnośniki prowadzą do plików, które nie są plikami dostępnymi cyfrowo.
Obrazki
Wszystkie obrazki i grafiki prezentacyjne zawierają opisy alternatywne. Obrazki czysto dekoracyjne zawierają pusty atrybut alt. Złożone grafiki są opisywane w treści strony, tak aby ich znaczenie było jasne również dla osób, które nie mogą zobaczyć obrazów.
Udogodnienia
Serwis jest wyposażony w udogodnienia ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
Na wszystkich stronach można się posłużyć klawiszem TAB, aby wywołać menu umożliwiające pominięcie niektórych elementów strony i przeskoczenie do wybranego obszaru (treści głównej, menu, treści pobocznych – dodatkowych). Klawisz TAB umożliwia przemieszczanie się po wszystkich aktywnych elementach strony, a kombinacja klawiszy Shift=TAB przemieszczanie się w odwrotnym kierunku.
Świadomie zrezygnowaliśmy z możliwości szerszego zastosowania skrótów klawiaturowych, aby uniknąć konfliktów z technologiami asystującymi (np. czytnikami ekranów), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Na stronie dostępne są standardowe skróty klawiaturowe oraz możliwość pomijania bloków (skip links). Zrezygnowano ze skrótów niestandardowych, aby uniknąć konfliktów z technologiami wspierającymi.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Brak dodatkowych informacji.
Brak aplikacji mobilnych.
Plan działania Sądu Rejonowego w Przemyślu na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2021-2025.
https://www.przemysl.so.gov.pl/images/Plan_dzialan/Plan_dzia%C5%82ania_SO_PRZEMY%C5%9AL.pdf
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego za rok 2020.pdf
zarządzenie_uchylające__zarządzenie_wyznaczające_Koordynatorów_do Spraw_Dostepności.pdf
Zarządzenie w sprawie wyznaczenia Koordynatorów do Spraw Dostępności739.79 KB
Lp. |
Imię i nazwisko |
Organ powołujący |
Organ wnioskujący o powołanie |
Data powołania |
Miejsce służbowe (siedziba) sędziego |
1. |
Dominika Bojdecka |
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej |
Krajowa Rada Sądownictwa |
20 grudnia 2007 r. |
Sąd Rejonowy w Lubaczowie |
2. |
Artur Broś |
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej |
Krajowa Rada Sądownictwa |
20 października 1999 r. |
Sąd Rejonowy w Lubaczowie |
3. |
Elżbietą Grzeczka |
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej |
Krajowa Rada Sądownictwa |
21 lutego 2001 r. |
Sąd Rejonowy w Lubaczowie |
4. |
Ewa Hełmecka |
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej |
Krajowa Rada Sądownictwa |
9 kwietnia 2008 r. 1 stycznia 2016 r. |
Sąd Rejonowy w Jarosławiu Sąd Rejonowy w Lubaczowie |
5. |
Monika Motyczka |
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej |
Krajowa Rada Sądownictwa |
9 czerwca 2009 r. |
Sąd Rejonowy w Lubaczowie |
Informacja dla studentów i innych osób przygotowujących pracę dyplomową lub przeprowadzających badania naukowe.
W celu uzyskania zgody na udostępnienie do wglądu akt sądowych lub repertoriów Sądu Rejonowego w Lubaczowie należy złożyć wypełniony i czytelnie podpisany wniosek skierowany do Prezesa Sądu Rejonowego w Lubaczowie (według formularza wniosku udostępnionego w linku poniżej), w którym wnioskodawca uzasadnia konieczność otrzymania dostępu do wnioskowanych akt oraz wskazuje konkretne sygnatury akt spraw lub kategorie spraw (powołując się na artykuły kodeksów).
Niezbędne jest także czytelne podpisanie dołączonego do formularza wniosku załącznika nr 1 (zgody na przetwarzanie przez Sąd Rejonowy w Lubaczowie danych osobowych wnioskodawcy wraz z klauzulą informacyjną) oraz załącznika nr 2 (oświadczenia związanego z przetwarzaniem udostępnionych w związku z badaniami naukowymi danych osobowych), zgodnych z przepisami Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Należy nadto załączyć aktualne zaświadczenie z uczelni lub innej uprawnionej instytucji, potwierdzające fakt przygotowywania pracy naukowo – badawczej.
W załącznikach poniżej zamieszczono podział czynności sędziów oraz starszego referendarza Sądu Rejonowego w Lubaczowie.
I Wydział Cywilny
Anna Drabik - Prezes Sądu Rejonowego w Lubaczowie,
Artur Broś - Przewodniczący Wydziału
II Wydział Karny
Ewa Hełmecka - Przewodnicząca Wydziału
III Wydział Rodzinny i Nieletnich
Dominika Bojdecka - Przewodnicząca Wydziału
IV Wydział Ksiąg Wieczystych
Piotr Łyda -Przewodniczący Wydziału
Zapoznanie się z aktami spraw będzie możliwe wyłącznie w Czytelni Akt w budynku Sądu Rejonowego w Przemyślu przy ul. Mickiewicza 14, w wyznaczonym dniu i godzinie, po uprzednim telefonicznym (tel. 16 6794555) zamówieniu akt lub elektronicznym e-mailowym zamówieniu akt na adres czytelnia@przemysl.sr.gov.pl. Wprowadza się ograniczenie czasu czytania akt do 60 minut dziennie dla każdego interesanta
Zapoznanie się z aktami spraw i innymi dokumentami w VI Wydziale Ksiąg Wieczystych będzie możliwe wyłącznie w Archiwum KW (pokój 11) w budynku Sądu przy ul. Konarskiego 6, w wyznaczonym dniu i godzinie, po uprzednim telefonicznym (tel. 16 6761402 lub 6761410) zamówieniu akt. Jednocześnie zawiesza się możliwość zamawiania akt/dokumentów drogą mailową lub bezpośrednio w archiwum.
Wprowadza się ograniczenie czasu czytania akt do 60 minut dziennie dla każdego interesanta
Zarządzenie Prezesa Sądu Rejonowego nr 8/2021 w sprawie zmiany Zarządzenia nr 5/2021
Zarządzenie Prezesa i Dyrektora Sądu Rejonowego w Przemyślu nr 13/2020
Zarządzenie Prezesa i Dyrektora Sądu Rejonowego w Przemyślu nr 12/2020
Zarządzenie nr 33 - odwołane rozprawy wydział karny
Zarządzenie nr 20/2020 w sprawie uchylenia zarządzenia nr 9/2020
ZARZĄDZENIE nr 17/2020 w sprawie odwołania rozpraw do 31 maja 2020r. z wyłączeniem spraw pilnych
Zarządzenie nr 6/2020 Prezesa i Dyrektora Sądu Rejonowego w Przemyślu w sprawie wprowadzenia dodatkowych środków zapewniających ochronę życia i zdrowia pracowników Sądu w związku zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem wirusa SARS-Co V-2 wywołującego chorobę COVID-19 oraz zabezpieczających działanie procedur sądowych na czas stosowania tych środków
Zarządzenie nr 16/2020 w sprawie uchylenia zarządzenia nr 10/2020
Zarządzenie Nr 15/2020 - W sprawie odwołania do 15 maja 2020r rozpraw i posiedzeń z wyłączeniem spraw pilnych, obowiązku zakrywania ust i nosa.
Zarządzenie Nr 14/2020 - W sprawie odwołania do dnia 15 maja 2020r rozpraw i posiedzeń innych niż należące do kategorii pilne.
Zarządzenie Nr 13/2020 - W sprawie zaprzestania przyjmowania interesantów przez pracowników Biura Obsługi Interesanta, zaprzestania funkcjonowania Czytelni Akt, zaprzestania przyjmowania interesantów oraz przyjmowania korespondencji.
Zarządzenie Nr 11/2020 - W sprawie odwołania terminów rozpraw i posiedzeń na miesiąc kwiecień 2020r z wyłączeniem spraw pilnych.
Zarządzenie Nr 10/2020 - W sprawie wstrzymania wysyłki pism sądowych, wstrzymanie przekazywania akt, wstrzymania wyznaczania terminów rozpraw i posiedzeń poza sprawami pilnymi.
Zarządzenie Nr 9/2020 - W sprawie wstrzymania przeprowadzania wywiadów środowiskowych przez kuratorów sądowych.
Zarządzenie Nr 8/2020 - W sprawie zaprzestania przyjmowania interesantów przez pracowników Biura Obsługi Interesantów do dnia 31 marca 2020r, zaprzestania funkcjonowania Czytelni Akt, przyjmowania korespondencji na Biurze Podawczym do dnia 31 marca 2020r, odwołania dyżurów w Biurze Podawczym oraz w Biurze Obsługi Interesantów.
23-06-2025 Aktualności SR Przemyśl
...
Czytaj więcej16-06-2025 Konkursy - Oferty pracy SR Przemyśl
Ogłoszenie o konkursie na staż urzędniczy w Sądzie Rejonowym w Przemyślu A.110.10.2025
Czytaj więcej12-06-2025 Licytacje komornicze SR Przemyśl
Czytaj więcej12-06-2025 Licytacje komornicze SR Przemyśl
Czytaj więcej11-06-2025 Licytacje komornicze SR Przemyśl
Czytaj więcej